Teza odnośnie możliwości zaistnienia w social media z marką. Nie wiem jeszcze czy prawdziwa.
Kreator serwisów społecznościowych na streemo.pl
Takie przemyślenie mam po przeczytaniu komunikatu o uruchomieniu nowej funkcjonalności na streemo.pl - kreatora serwisów społecznościowych. Brzmi super: "kreator daje możliwość stworzenia własnego serwisu społecznościowego każdemu internaucie". Taki serwis defaultowo daje możliwość m.in. dodawania filmów, zdjęć, tworzenia grupy użytkowników, prowadzenia bloga.
Wcześniej był już socjum.pl
Jest to kolejny projekt tego typu. W maju'08 powstał socjum.pl - do tej pory zostało tam stworzonych 3650 społeczności a serwis skupia ponad 86 tys "społeczników". Problem w tym, że tworzone społeczności jak na razie są bardzo małe - pierwsza 10. najbardziej popularnych zamyka się obecnie wynikiem 112 członków. Z komercyjnych społeczności myślę, że stworzonych "za pieniądze" marketerów znalazłem tu np. społeczności programów Fabryka Gwiazd czy też Mam talent. Ilość członków? Mało imponująca biorąc pod uwagę dodatkowo to, że społeczność Fabryka Gwiazd jest "promowana" na stronie głównej portalu jako "społeczność miesiąca".
To the point.
Polski marketer chcąc zaistnieć w social media ma do wyboru 2 warianty:
1. Model nazwijmy to "naszaklasa.pl" - czyli duża społeczność i masa krytyczna ale bez odpowiednich narzędzi do ciekawej aktywności.
2. Model "duże możliwośc na pustyni" czyli mam narzędzia do ciekawej aktywności ale mogę je wykorzystać w serwisie bez odpowiedniej masy krytycznej.
I tak źle i tak niedobrze...
wtorek, 7 października 2008
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
1 komentarz:
Jesteśmy parę lat do tyłu jeśli chodzi o mentalność i rozwój rynku. Na Zachodzie jest większa masa krytyczna - więcej ludzi, którzy traktują internet jako naturalne środowisko aktywności i budowania relacji.
Ciekawy przewodnik jak prowadzić działania marketingowe na FB:
http://www.insidefacebook.com/2007/12/09/inside-facebook-marketing-bible-24-ways-to-market-your-brand-company-product-or-service-in-facebook/
Prześlij komentarz