- Apple – 622.609,
- Nutella - 492.302,
- Adidas - 404 380,
- Ferrero Rocher - 332 529,
- iPhone - 270 798,
- Nike - 260 668,
- H&M - 249 661,
- RedBull - 236 589.
Co zawierają takie profile? W większości funkcjonalności znane użytkownikom facebook.com na co dzień: możliwość komentowania na ”ścianie”, forum dyskusyjne, możliwość dodawania zdjęć i video czyli bardzo proste i popularne narzędzia facebooka.
Ciekawszą aktywnością zwraca uwagę np. H&M. Daje m.in. dostęp do narzędzia Dress Your Personality Online pozwalającego ubrać modela w elementy z najnowszej kolekcji (przekierwanie do H&M Dressing Room na www.hm.com), zamieszcza video relacje ze świata mody (do tej pory 31 episodów).
Dodatkowo aktywność H&M (pokazywana w Mini-Feed) jest duża. Zachęcam do przejrzenia komentarzy na ścianie i dyskusji na forum – myślę, że każda marka chciałaby mieć takie wpisy/tematy na swoich profilach.
Wniosek. Jaki jest model wykorzystania facebook.com w przykładach, które przejrzałem?
Sprowadza się do rozumowania na zasadzie:
- są tu moi konsumenci więc też tu się pojawię
- zrobię to, co oni tu robią/dam im możliwość robienia tego, co tu zazwyczaj robią (zakładam profil z podstawowymi funkcjonalnościami)
- nie „uprawiam” reklamy i propagandy a po prostu jestem na takich samych zasadach jak moi odbiorcy
- dodatkowo dodam ciekawy kontent (np. video) z tym czego poszukują użytkownicy
- stworzę ciekawy konkurs pozwalający na pokazanie pasji użytkowników (marka w tle a nie na pierwszym miejscu)
Proste?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz