Ciekawy news dziś na interaktywnie.com o innowacyjnej kampanii Sprite w social media (integracja Facebook i YouTube). Centrum kampanii “Green Eyed World” jest internetowy serial publikowany na YouTube. Nie ma co się rozpisywać o pomyśle, egzekucji, mechanizmach, działaniach itd. – sięgnijcie do źródeł, np. news na Coca-Cola, webwire.com, adsoftheworld.com.
Jak dla mnie najbardziej kluczowe są słowa pana Stafford Green (Head of Digital Marketing Europe for the Coca-Cola Company): “With this show, Sprite shifts from creating the perfect branded content to content that perfects the brand. Instead of repeating single messages in traditional media, Sprite supports these new experiences and deep storytelling to communicate our core brand values over time. It’s a fresh advertising model. And everyone wins: the Artist, the Brand and the especially the audience — getting free on-demand, truly interactive content without commercial interruption.“
Co mnie uderzyło poza tym:
1. Serial i działania na Facebooku i YouTube to tylko wierzchołek góry lodowej.
Kampania ma ogromne wsparcie marketingowe od outdooru, przez promocję na opakowaniach, eventy, koncerty, merchandising, mobile po grom wie co jeszcze. Mimo, że Internet jest sercem kampanii to działania napędza wsparcie w innych kanałach z budżetem raczej z tych większych…
2. Sprite jest bardzo „dyskretny”.
Na kanale “Green Eyed World” na YouTube, profilu Katie czy grupie akcji na Facebooku jest właściwie niezauważalny! Nie pchają się z butami i wielkim logo, ograniczają się do informacji typu „Powered by Sprite” czy „Sprite is a proud sponsor…”
3. Ciekawe wykorzystanie innych kanałów i „gwiazd” YouTube.
Zerknijcie np. co się dzieje na kanale YouTube theshadowfan np. to jest fajne a ten film jest świetny!
A tu pilot serialu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz