Pierwszy sukces! No tak, to się w końcu musiało stać – zapoczątkowałem ciekawą dyskusję w blogosferze… przynajmniej tej najbliższej ;) Do mojego wątku dotyczącego obecności marek na Facebook.com odwołali się Paweł Stempniak i Maciek Makuszewski na blogu agencji PR Euro RSCG Sensors. Jako, że jestem miłośnikiem zarówno sztuk walki jak i brandingu to szczególnie post Pawła (Brand)Aikido a obecność marek na Facebook.com zainspirował mnie do dalszych przemyśleń.
I mam, wiem, odkryłem, olśniło mnie: CAPOEIRA BRANDING! Paweł porównał mechanizm obecności marek w Facebook.com do filozofii Aikido. W skrócie sprowadza się to do stwierdzenia: „marki wykorzystują potencjał dużych istniejących społeczności do promocji wśród użytkowników.” Jest to trafne porównanie, w kontekście marka-facebook. Ja spróbowałem na to spojrzeć z innej strony a mianowicie perspektywy relacji marka-konsument w social media. I tu pojawia się moja teoria CAPOEIRA BRANDING. Dlaczego? A no Aikido to sztuka samoobrony bazująca na wykorzystaniu siły ataku przeciwnika. W skrócie: im mocniej przeciwnik atakuje, tym większe „kuku” sobie zrobi. Mimo, że Aikido jest bardzo defensywne to jednak jest to sztuka walki. A więc bazuje na założeniu mnie i przeciwnika , dwóch antagonistycznych stron , z których z pojedynku zwycięsko wychodzi jedna. Co ciekawe sztuka Aikido bardzo dobrze ilustruje co się stanie jak marka wejdzie na nieznany sobie grunt social media i nieumiejętnie podejmie próbę komunikacji „atakując” w tradycyjny sposób (czyli reklamą). Stanie się to co poniżej ;) Zgadnij kto nieudolna marka a kto konsument? ;)
A capoeira? No cóż tutaj przede wszystkim większy nacisk jest postawiony na wspólną zabawę, swoisty wzajemny „dialog na ruchy” i wspólne przebywanie. Jest fun, jest radość. Ja jestem cool i ty też jesteś cool. Razem jesteśmy cool! Let’s do CAPOEIRA BRANDING!
niedziela, 21 września 2008
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
1 komentarz:
Capoeira branding vs Advertising :D
http://www.youtube.com/watch?v=HnfIgaKvU3k&feature=player_embedded
Pozdrawiam
Prześlij komentarz