sobota, 15 listopada 2008

Jak marketerzy wykorzystują nasza-klasa.pl ?

Pisałem już o tym, że polski marketer chcąc zaistnieć w serwisach społecznościowych jest ubogi w narzędzia, pisałem też jak to się robi na facebook.com. Idąc za ciosem postanowiłem sprawdzić jak się ma sprawa z możliwościami i ich wykorzystaniem na nasza-klasa.pl (NK). Oczywiście nie biorę pod uwagę możliwości reklamy nośnikowo/banerowej.

Jakie możliwości?
Oczywiście możemy założyć naszej marce/eventowi itp profil/konto (ze statusem fikcyjne). Daje to nam możliwość zapraszania do dołączania. Bardzo duża grupa użytkowników NK chętnie przyjmuje zaproszenia od kont fikcyjnych (warto oczywiście brać pod uwagę zainteresowania).
Jeżeli mamy profil to możemy prowadzić „dialog” - komentować profile innych i być komentowani. Poza tym możemy dołączać do klas w Nibylandii (spory wybór tematyczny klas) i udzielać się na forach (ale to standard).
W stosunku do facebook.com na pewno brakuje możliwości tworzenia grup – to się wydaje najbardziej naturalna aktywność dla marek. Dodatkowo na NK brak jest dodawania video i Open Api.

Co robią marki?
W NK są wszyscy a dodatkowo żaden inny serwis nie może równać się pod względem długości czasu spędzanego przez internautę. Tak więc marki „pchają” się tu. A co robią? Dla przykładu zbadałem obecność i aktywność operatorów mobilnych. Zastrzegam oczywiście, że nie mogę być na 100% przekonany, że to są konta założone przez/za zgodą operatorów/"oficjalne".

Wniosek nr1: są!
ERA
Znajomi: 2304; Zdjęcia:1 (logo) – Buuuu
Dialog? Proponuję wejść i znaleźć jakiś wpis Ery na swojej ścianie komentarzy w odpowiedzi na komentarze fanów/znajomych ;)
Ciekawy jest też opis O sobie! Czy pasuje do kontekstu NK?
Plus
Znajomi: 1784; Zdjęcia:4 (same loga) – trochę mniejsze Buuuu
Dialog? No tu już lepiej. Jest!
Orange (nie wiem czy „oficjalny”)
Znajomi: 834; Zdjęcia:1 (logo) – Buuuu
Dialog? Zero.
Play + prawdopodobnie to (podszywane)
Znajomi: w obu przypadkach około 480
Dialog? Słabiutki.
Heyah
Znajomi: 1276; Zdjęcia:13 - jest nieźle!
Dialog? Słabiutko.
36.6
Znajomi: 353; Zdjęcia:3 - słabo.
Dialog? Zero. Jedynie reakcja i to dość „niesocjalna” na sytuację kryzysową – zarzuty jednego ze „znajomych” Sprawdźcie komentarz na ścianie z 08.11.2008 08:45

Stąd Wniosek nr2: nie bardzo wiedzą co i jak.
Widać, że operatorzy w większości, jeżeli już podejmują jakąkolwiek aktywność, to czują się niepewnie. To nie jest ich środowisko i nie kontrolują sytuacji, są tu na takich samych zasadach jak inni użytkownicy! W większości przypadków postępują ostrożnie, z rezerwą i nie wykorzystują nawet tego małego potencjału, który jest.

Not Capoeira Branding at all !
:(

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Mysle że z naszej-klasy można zrobić bardzo dobre narzędzie e-marketingowe. Case Eset i jego kamani wirusowej związanej z konkursem przeprowadzonej jakiś czas temu na n-k świadczą o tym, że jak sie ma pomysl na wykorzystanie społeczności to mozna... a bycie dla samego bycia to tak jakby pan henio ze sklepu osiedlowego na zumi.pl dodal swoj sklep bo taka jest moda.